Från nu på torsdag så kommer det finnas två nya brädspel på lokalen: Terra Mystica och Tzolk'in som ska vara två riktigt bra spel. Eftersom jag läste så mycket gott om expansionen till Tzolk'in så inhandlades den också även om det innebar att min budget överskreds.
Jag (och Jonatan) har öppnat TM och sorterat alla olika brickor och träfigurer i påsar, men räkna absolut inte med att jag kan alla regler.
Två nya brädspel till DMF
- Gustav
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Gustav Weberup
Re: Två nya brädspel till DMF
Trevligt!
Jag kan i alla fall reglerna till båda spelen (lite rostig på vissa detaljer i Tzolk'in kanske).
Jag kan i alla fall reglerna till båda spelen (lite rostig på vissa detaljer i Tzolk'in kanske).
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Jag tänkte ta med mitt ex av Tzolkin, som jag köpte för typ 2 veckor sedan... Är nu färdigpimpat och redo för spel! Dvs spelar gärna mitt ex
- Xian
- Namn: Christian Henriksson
Vi kan nog lura ut reglerna gemensamt till Tzolk'in. Fast expansionen har jag ingen koll på.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Gustav
- Namn: Gustav Weberup
Expansionen är väldigt lite regler har jag för mig.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Tyvärr kommer jag lite senare idag, då jag gett mig på ett långkok som fan tar dubbelt så lång tid som receptet säger ... Skulle gissa på att jag dyker upp ca 18.30-18.45.