För er som har hört nyheten kanske ni vet att min långkörare (höll på i nästan två år, sen jag räknade på det) Gloria Consabria, en episk fantasykampanj i EONs värld nyligen krashlandade.
(Flygplanet lyfte från startbanan och tidigt blinkade ett par röda lampor på panelen, faktum är att ett par tekniker varnade för eventuella elektriska fel i förväg men flygledartornet försäkrade piloterna om att det skulle gå bra. Man lyckades övervinna de flesta elektroniska problem. Efter en lång flygtur tog tillslut bränslet slut pga av en läcka i bränsletanken. Planet krashlandade 2 km väster om Kiruna i en förlupen bergstopp. Aktuellt Rapport rapporterar 1 överlevande. )
Jag letar nu efter nya spelare för att ge en stor storyline ett nytt försök, denna gången kommer dock vi rikta in oss på första kapitlet. Och om spelarna VERKLIGEN har roligt fortsätter vi. Kampanjen är en nationalepisk kampanj som handlar om den stolta nationen Consabers kamp för överlevnad. I centrum står givetvis hjältarna.
Jag letar 3-4 spelare. Kravet är inte att ni är erfarna, men jag vill att ni snabbt sätter er in i ganska avancerade stridsregler och framförallt att ni uppskattar stämning och tungt karaktärspel framför det mesta andra i rollspel. Kampanjen är mycket cinematisk och jag vill att mina spelare kan leva sig in i cinematiken och "hänga med" i mina spår.
"Förmiddagsljuset sprider sig över himlen när en ensam riddare rider upp mot en kraftigt byggd man i rustning. Han slänger sig av hästen och sätter sig snabbt på knä inför mannen.
-Ers majestät... Thalamurs styrkor har nått fälten. Männen är redo.
Historien berättar om slaget vid Jorumfälten som ett slag som gick vansinnigt snett, för alla sidor. Det senaste året hade rövare dragits närmare de byar och baronerier som låg närmast norr i Consaber och Colonan. Man insåg att tirakerna i norr var enade under en ny ledare och började långsamt bygga upp en styrka värdig nog att möta till och med Consabers styrkor.
Mot slutet av året bestämde sig Konungen och Riksförsamlingen att man skulle möta hotet innan det blev för stort. Man samlade ihop en mäktig styrka. Tusentals infanterister och bågskyttar, hundratals riddare och kavalerister, drakryttare och eldapostlar. Alla samlades de uppe mot gränserna i norr förr att hindra de förpestade tirakerna i norr från att sprida sin illvilja söderut och in i civiliserade områden.
I en skara överlevande fick fyra män besked från konungen. Baron Rödfjäder, Lanfair Drakryttaren, Eldapostel Merganis, och Saldin. Alla fick de bud om att drottningen hade kidnappats. De släppte allt de hade och for snabbt söderut för att få vidare bud om vad DE kunde göra för sitt lands drottning."
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Jag kan tänka mig vara med, har dock aldrig spelat "riktigt" rollspel (sitta och fördriva tiden med en story du kom på på tre sekunder räknas inte). Men om ni står ut med detta så är jag helt klart på.
"It would be nice: Take my hand. Just take my hand, I'll take you there. Your pain will go away."
Fiddler on the Green - Demons & Wizards
Jag letar nu efter nya spelare för att ge en stor storyline ett nytt försök, denna gången kommer dock vi rikta in oss på första kapitlet. Och om spelarna VERKLIGEN har roligt fortsätter vi. Kampanjen är en nationalepisk kampanj som handlar om den stolta nationen Consabers kamp för överlevnad. I centrum står givetvis hjältarna.
Jag letar 3-4 spelare. Kravet är inte att ni är erfarna, men jag vill att ni snabbt sätter er in i ganska avancerade stridsregler och framförallt att ni uppskattar stämning och tungt karaktärspel framför det mesta andra i rollspel. Kampanjen är mycket cinematisk och jag vill att mina spelare kan leva sig in i cinematiken och "hänga med" i mina spår.
är ni verkligen medvetna om vad som krävs krappar ? läs ovan tills ni spyr eller säkert vet att ni vill detta. lät att skriva vad man vill, men ska praktisera det in game åsså.
/Lennie
"War doesn't determine who is right. Only who is left."
är ni verkligen medvetna om vad som krävs krappar ? läs ovan tills ni spyr eller säkert vet att ni vill detta. lät att skriva vad man vill, men ska praktisera det in game åsså.
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw