Twilight Struggle
- Herr B
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Pär Birgander
Twilight Struggle
Någon som testat detta spel? det verkar sjukt ball. Det är ett tvåspelars spel där man spelar US respektive Sovjet under kalla kriget och försöker vinna inflytande i olika delar i världen samtidigt som man ska försöka undvika att (åtminstonde) starta ett kärnvapenkrig.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
- Skarpskytten
- Namn: Magnus Olofsson
Re: Twilight Struggle
Jag har spelat Hannibal och läst reglerna till ACWspelet. Deras koncept med att man drar kort som kan användas som 1) händelser, 2) truppförflyttningar, 3) sätta upp trupper eller 4) politiskt inflytande funkar mycket bra. Du måste hela tiden optimera din kort, och du har hela tiden svåra och intressanta val.
"Ingens träl, ingens tyran"
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
- Herr B
- Namn: Pär Birgander
Jo jag har läst igenom några av rewieverna och tycker det verkar intressant.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
-
- Senatus - Styrelsemedlem
- Namn: Niklas Jönsson
Det ser intressant ut. Jag kan prova det om det blir köpt.