40k i juni/juli
- Zarei
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Jakob Strasser
40k i juni/juli
Det gäller att vara ute i god tid
Jag föreslog i en annan tråd att vi skulle spela ett apokalyps-slag i juni och det verkar vara några intresserade. Jag föreslår 3000 poäng per spelare och att vi kör 28 eller 29 juni. Om det räcker med en dag dvs. annars någon av helgerna. Har själv inte kört något så stort slag än så om någon tycker något annat är bättre så säg till.
Sedan är det ju dags för 5th edition i juli. Självklart borde vi spela direkt helgen när det släpps innan någon hunnit läsa på ordentligt. Enligt utsago ska det släppas antingen 5/7 eller 12/7. Jag föreslår att dom som vill spela bokar 12/7 och hoppas att det inte blir försenat.
Uppdatering: P.g.a LAN kör vi 28 och/eller 29 juni.
Jag föreslog i en annan tråd att vi skulle spela ett apokalyps-slag i juni och det verkar vara några intresserade. Jag föreslår 3000 poäng per spelare och att vi kör 28 eller 29 juni. Om det räcker med en dag dvs. annars någon av helgerna. Har själv inte kört något så stort slag än så om någon tycker något annat är bättre så säg till.
Sedan är det ju dags för 5th edition i juli. Självklart borde vi spela direkt helgen när det släpps innan någon hunnit läsa på ordentligt. Enligt utsago ska det släppas antingen 5/7 eller 12/7. Jag föreslår att dom som vill spela bokar 12/7 och hoppas att det inte blir försenat.
Uppdatering: P.g.a LAN kör vi 28 och/eller 29 juni.
Senast redigerad av Zarei den fre 16 maj 2008, 10:53, redigerad totalt 1 gånger.
- Skarpskytten
- Namn: Magnus Olofsson
Re: 40k i juni/juli
Jag vill bara varna för att det kan hamna ett LAN på någon av de helgerna.Zarei skrev:Jag föreslår 3000 poäng per spelare och att vi kör 14,15,28 eller 29 juni.
"Ingens träl, ingens tyran"
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
- Jocke Rapp
- Namn: Jocke Rapp
- Kontakt:
Jag kan va lite sugen på apokalypse. Jag har alldeles för mycket chaos-grejer som inte används annars. =)
- bladerunner_35
- Namn: Björn Söderström
- Kontakt:
Jag tycker det låter som en kul grej att spela 5th ed. så snart det kommer ut. Jag har inte fått mitt jobbschema än så jag kan inte säga om jag faktiskt kan spela den 12/7 men jag är i alla fall intresserad.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
- Land_Raider
- Namn: Dag Samuelsson
jag är helt på ett stort slag. Lämnar även ett önskemål om den 28 eller 29e.
- Skarpskytten
- Namn: Magnus Olofsson
13-15 kommer det att hållas LAN, så den helgen kan ni inte ha storslag. Sorry.Skarpskytten skrev:Jag vill bara varna för att det kan hamna ett LAN på någon av de helgerna.Zarei skrev:Jag föreslår 3000 poäng per spelare och att vi kör 14,15,28 eller 29 juni.
"Ingens träl, ingens tyran"
- bladerunner_35
- Kontakt:
Releaseparty!
The time of ending is upon us!
It is a dark time as the Age of Mankind draws to an end...
Jag hoppar Apocalypse den här gången men det vore cool om vi kunde spika ett "release party" för 5th Ed. Själv har jag inte bestämt mig än men det lutar åt en Gamers' edition och den lär nog inte hinna hit till den 12 juli men jag hoppas att det finns de som skall plocka boken direkt över disk från spel eller liknande.
Poängmässigt tycker jag det vore roligare om vi spelade mindre poäng och därmed fler slag (omkring 750-1000 poäng) men det beror på hur många som är intresserade. Hur många är intresserade att spela så mycket 40K 5th ed. som de orkar den 12 juli?
It is a dark time as the Age of Mankind draws to an end...
Jag hoppar Apocalypse den här gången men det vore cool om vi kunde spika ett "release party" för 5th Ed. Själv har jag inte bestämt mig än men det lutar åt en Gamers' edition och den lär nog inte hinna hit till den 12 juli men jag hoppas att det finns de som skall plocka boken direkt över disk från spel eller liknande.
Poängmässigt tycker jag det vore roligare om vi spelade mindre poäng och därmed fler slag (omkring 750-1000 poäng) men det beror på hur många som är intresserade. Hur många är intresserade att spela så mycket 40K 5th ed. som de orkar den 12 juli?
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."
- Zarei
Det har varslats om att 12:e är en dålig dag för då ska det vara fesliga aktiviteter i källaren. Så antingen söndag 13/7 eller lördagen 19/7 för 5th ed releasebatalj.
Vilka vill spela apocalypse den 28/6? Börjar ju närma sig och vi vill väl vara minst 4.
Vilka vill spela apocalypse den 28/6? Börjar ju närma sig och vi vill väl vara minst 4.
- bladerunner_35
- Kontakt:
Den 13:e låter bättre än den 19:e men det är ju trist att det inte går att spela på just releasedagen. Vet du om det går att spela på spel eller om de kommer göra någon slags event där?Zarei skrev:Det har varslats om att 12:e är en dålig dag för då ska det vara fesliga aktiviteter i källaren. Så antingen söndag 13/7 eller lördagen 19/7 för 5th ed releasebatalj.
- Zarei
Nu när tjänstemannafesten är flyttad till den 18:e kan vi ju köra antingen 12:e eller 13:e. Kan själv båda dagarna. Om det nu inte är något annat på g. Jag har förbeställt regler så det kommer finnas minst ett ex. Det verkar inte som det kommer vara något på Spel den 12:e.
- bladerunner_35
- Kontakt:
Cool, så snart flyttkaoset lagt sig något ska jag se till att få iväg min beställning också. Jag räknar med den 12:e och hoppas på att vi även kan köra den 13:e.