Warhammerkampanj – frågor & kommentarer
- Elrik
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Erik Lindholm
Warhammerkampanj – frågor & kommentarer
Här kan alla som är intresserade av att vara med ställa frågor, komma med förslag eller kommentarer.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
- mawno
- Namn: Emanuel Meramveliotakis
Re: Warhammerkampanj – frågor & kommentarer
Varför är Konrad förbjuden? 50% chans att bli stupid med ld6 känns ju inte direkt yber.
Sweet Krishna, shake that rupee maker!
- Elrik
just den biten har jag saxat från RTs version av snällcupsreglerna (som med det mesta).. men jag kan ta mig en titt på det.
.
.
- mawno
Aha trodde det fanns nån jätteostig kombo med honom.
- Elrik
det kan det finnas... ska höra med VC-spelarna här uppe.
.
.
- mawno
Hmm insåg precis att han instagibbar typ alla karaktärer på 1500 poäng... 5 attacker (om han inte är stupid då) med reroll to hit, str 5 och varje wound blir 2 wounds. Dessutom får han en extra attack för varje wound han gör. Helt klart värt 145 poäng
- Elrik
ok... det låter ju inte så dåligt. så jag tror att han får fortsätta vara bannad.
.
.
- tima
- Namn: Dagny Petrussen
Är icke-medlemmar välkomna i kampanjen?
EDIT: Men blä, autoinlogg. Shit vad jag är gubbspelsintresserad...
EDIT: Men blä, autoinlogg. Shit vad jag är gubbspelsintresserad...
I am telepathic. I can sense your bullshit a mile away.
- Elrik
Kul att Dagny vill vara med
Njä... eftersom man kommer att behöva vara på lokalen ganska många gånger för att spela turneringen kommer det att krävas medlemskap. Så icke-medlemmar är välkomna om de blir medlemmar.
Njä... eftersom man kommer att behöva vara på lokalen ganska många gånger för att spela turneringen kommer det att krävas medlemskap. Så icke-medlemmar är välkomna om de blir medlemmar.
.
.
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
Jag kanske talar lite väl mycket i eget syfte för att verka trovärdig men hade det inte varit en idé att generellt kolla över om inte alla terror-causers borde bannas/kompsmiskas ytterligare, främst med tanke på vissa armeers låga Ld i avsaknad av Lordchoice. jag tänker främst på Varghulfen (pga fly), men kanske även hydran och föremål som ger terror kan bli relevanta.
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
- Elrik
efter att testat hydran ett par gånger i min dark elf armé uppe i stockholm bytte jag den mot bolt throwers... den suger fett, särskilt när den panikar och flyr.
jättar kanske borde vara bannade tills vi kör med mer poäng dock.. varghulfen är, i mitt tycke, sjukt mycket sämre än att spela med wraiths så den får vara kvar.
jättar kanske borde vara bannade tills vi kör med mer poäng dock.. varghulfen är, i mitt tycke, sjukt mycket sämre än att spela med wraiths så den får vara kvar.
.
.
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
Causar inte wraiths också terror?
jag talar inte av erfarenhet, då jag bara tittat i nya VCboken som hastigast, men jag kan intyga att det är sjukt bull när ens enheter börjar fly på löpande band, potentiellt redan i runda ett, vilket blir aktuellt med flygande terror-causers och ett Ld-max på 8. Jag tycker absolut inte att vi skall banna just hydran, men om vi inte vill in och pilla i mallen så uppmanar jag dig att beakta fenomenet vid din subjektiva kontroll. Genom att straffa magi och minska ner på mängden skytte (pga lågt poängtal) blir dessutom de här enheterna (jätte, ben-jätte, hydra, steamtank, stegadon, varghulf etc etc.) svårare att ha ihjäl. Jag vet att stockholmarna har bannat vissa, men då vi planerar att börja på 1500 så kommer det att märkas mer i början än när vi kommer upp mot 2000. Som jocke påpekade tidigare är mallen balanserad för 2250 och en jätte är betydligt mycket svårare att ha ihjäl på 1500 än på 2250 då man ofta har ett par war machines eller lvl2or.
Hur som helst litar jag på ditt omdömme men ville bara uppmärksamma dig på problemet (och eventuellt få din suberostiga uberhydra bannad )
Annan fråga; kommer vi att ha 100% WYSYWYGkrav på special characters? eg. kan man använda en vanlig ridande warriorpriest som Lutor Huss (ver inte vilka avde andra böckernas spec. char. som är hero-lvl)
jag talar inte av erfarenhet, då jag bara tittat i nya VCboken som hastigast, men jag kan intyga att det är sjukt bull när ens enheter börjar fly på löpande band, potentiellt redan i runda ett, vilket blir aktuellt med flygande terror-causers och ett Ld-max på 8. Jag tycker absolut inte att vi skall banna just hydran, men om vi inte vill in och pilla i mallen så uppmanar jag dig att beakta fenomenet vid din subjektiva kontroll. Genom att straffa magi och minska ner på mängden skytte (pga lågt poängtal) blir dessutom de här enheterna (jätte, ben-jätte, hydra, steamtank, stegadon, varghulf etc etc.) svårare att ha ihjäl. Jag vet att stockholmarna har bannat vissa, men då vi planerar att börja på 1500 så kommer det att märkas mer i början än när vi kommer upp mot 2000. Som jocke påpekade tidigare är mallen balanserad för 2250 och en jätte är betydligt mycket svårare att ha ihjäl på 1500 än på 2250 då man ofta har ett par war machines eller lvl2or.
Hur som helst litar jag på ditt omdömme men ville bara uppmärksamma dig på problemet (och eventuellt få din suberostiga uberhydra bannad )
Annan fråga; kommer vi att ha 100% WYSYWYGkrav på special characters? eg. kan man använda en vanlig ridande warriorpriest som Lutor Huss (ver inte vilka avde andra böckernas spec. char. som är hero-lvl)
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
- Elrik
det är bra att du tar upp det. wraithsen har också terror, dessutom kan de bara skadas av magiska vapen... så de tycker jag är betydligt farligare än vargulfen. han dör ju av kanonkulor och pilbågar. jag ska kolla lite på VC-kompen och fundera. Jätten (benjätten är kass i jämförelse) lär bli bannad på 1500p, till 1750 kommer de nog tillbaka.
proxa Luthor Huss.. han är ju halvsvår att få tag på om man inte vill "mailordra", så det kanska kan vara ok.
proxa Luthor Huss.. han är ju halvsvår att få tag på om man inte vill "mailordra", så det kanska kan vara ok.
.
.
- mawno
ärligt talat... ska man börja banna monster och dylikt så kan man lika gärna banna warmachines. Eller skita i att spela 1500 poäng med en kompmall som är gjord för 2000+. Eftersom man får in lika mkt skytte utan kompminus i en 1500 pts lista som en 2250 poängs lista så kan det ju bli ganska tråkiga och ensidiga matcher mot exempelvis dvärgar/empire.
I princip alla flygande terror causing units är redan bannade Johan, varghulfen flyger inte (trots att modellen har vingar). På tal om VC så är ju dom redan otroligt gimpade i 1500 poäng, det är inte jättehett med en 2wounds karaktär som general.
I princip alla flygande terror causing units är redan bannade Johan, varghulfen flyger inte (trots att modellen har vingar). På tal om VC så är ju dom redan otroligt gimpade i 1500 poäng, det är inte jättehett med en 2wounds karaktär som general.