Jag hade nere mitt regelförslag jag slängt ihop på förening häromdan. Tänkte jag kan lägga upp det här också.
Plus att om jag lägger upp det här så jag kan länka till filen från andra forum...
TTR - Tournament Terrain Rules
- Jocke Rapp
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Inlägg: 197
- Blev medlem: ons 07 mar 2007, 16:13
- Namn: Jocke Rapp
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
TTR - Tournament Terrain Rules
- Bilagor
-
- TTR.pdf
- (955.33 KiB) Nerladdad 417 gånger
- Zarei
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Inlägg: 1183
- Blev medlem: sön 24 feb 2008, 20:26
- Namn: Jakob Strasser
Re: TTR - Tournament Terrain Rules
Ser väldigt tydligt ut. Bra.
- Screamer
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Inlägg: 30
- Blev medlem: sön 04 mar 2007, 23:15
- Namn: Erik Ramelius
Re: TTR - Tournament Terrain Rules
Verkar som att det är rätt mycket återgång till version 4. Enligt nya blockar ju tex skogar inte line of sight om man står bakom skogen, utan ger bara cover-save, vilket medför att det blir bra mycket svårare att gömma undan modeller. Ska man verkligen plocka bort det? Kan man inte säga att de terräng-bitar som är area-terrain går att se genom, men inte de som är solid? (Mest en tanke, om man inte ska ändra för mycket i "nya" reglerna?)
- Jocke Rapp
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Inlägg: 197
- Blev medlem: ons 07 mar 2007, 16:13
- Namn: Jocke Rapp
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: TTR - Tournament Terrain Rules
Jo Erik. Efter lite eftertanke är det nog precis så det borde vara.