Necromunda
- Mordlust
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Bernard Christiansson
Re: Necromunda
Har inte bobo kvar dina van saars?
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- Herr B
- Namn: Pär Birgander
Jag är för att använda dom nya reglerna, det innebär dock att jag och holm får ändra våra rosters lite i efterhand. Jag tror vi kan fixa det rimligt enkelt.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
- mawno
- Namn: Emanuel Meramveliotakis
Tror dolmen har dom nu... Jag har lite van saars dock.Mordlust skrev:Har inte bobo kvar dina van saars?
Sweet Krishna, shake that rupee maker!
- Herr B
- Namn: Pär Birgander
En sak. På Orloc equipment under leader vapen står det chainsword två gånger. Det är rimligtvis ett feltryck. Vad tror folk där ska stå? jag tror boltgun, boltpistol eller plasmapistol om man går efter vad dom andra har. Modellen för gänget har en boltgun så det är väll det jag tror är rimligast annars en av pistolerna.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
-
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Johan Ljungström
dolmen har demmawno skrev:Tror dolmen har dom nu... Jag har lite van saars dock.Mordlust skrev:Har inte bobo kvar dina van saars?
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
-
jo jag tror boltgun är det som det ska vara medHerr B skrev:En sak. På Orloc equipment under leader vapen står det chainsword två gånger. Det är rimligtvis ett feltryck. Vad tror folk där ska stå? jag tror boltgun, boltpistol eller plasmapistol om man går efter vad dom andra har. Modellen för gänget har en boltgun så det är väll det jag tror är rimligast annars en av pistolerna.
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- mawno
- Namn: Emanuel Meramveliotakis
Jepp det bör vara boltgun, dom har varit smarta nog att ge gängen de vapnen som man får på modellerna.Herr B skrev:En sak. På Orloc equipment under leader vapen står det chainsword två gånger. Det är rimligtvis ett feltryck. Vad tror folk där ska stå? jag tror boltgun, boltpistol eller plasmapistol om man går efter vad dom andra har. Modellen för gänget har en boltgun så det är väll det jag tror är rimligast annars en av pistolerna.
Sweet Krishna, shake that rupee maker!
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
Är det inte GW som gör Necromunda längre?mawno skrev:Jepp det bör vara boltgun, dom har varit smarta nog att ge gängen de vapnen som man får på modellerna.Herr B skrev:En sak. På Orloc equipment under leader vapen står det chainsword två gånger. Det är rimligtvis ett feltryck. Vad tror folk där ska stå? jag tror boltgun, boltpistol eller plasmapistol om man går efter vad dom andra har. Modellen för gänget har en boltgun så det är väll det jag tror är rimligast annars en av pistolerna.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
jag tror det skall vara en handbow. Allt annat hade varit för bra.Herr B skrev:En sak. På Orloc equipment under leader vapen står det chainsword två gånger. Det är rimligtvis ett feltryck. Vad tror folk där ska stå? jag tror boltgun, boltpistol eller plasmapistol om man går efter vad dom andra har. Modellen för gänget har en boltgun så det är väll det jag tror är rimligast annars en av pistolerna.
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
på sin höjd, eller en plastpåse lax med utgånget bästföre-datum.
- ArneB
- Namn: Anders Holm
- Kontakt:
Jag har inventerat min brollas eschrar nu så jag hakar nog på necromunda med dem, tills jag kan hitta min spyrers. Även om de har tappat rätt mycket charm när de inte går att boosta till förbannelse längre.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
Det kan göra nog så ont att få en sån i huvudet.pärus skrev:på sin höjd, eller en plastpåse lax med utgånget bästföre-datum.
Maestro of the lol-orgel.
.
.
-
- Tribunus laticlavius - Ung general
- Namn: Jens Mattsson
- Kontakt:
Av någon anledning ligger dina spyrers i en liten låda hemma hos mig. Det är en av varje plus fyra arbites, en ratskin scout och en arm till en orrus (den andra orrusen är hel)
Jag ska inventera min bitzbox och pilla ihop något också, necromunda minns jag som riktigt roligt trots att jag även där förlorade mest hela tiden.
Jag ska inventera min bitzbox och pilla ihop något också, necromunda minns jag som riktigt roligt trots att jag även där förlorade mest hela tiden.
Orks - putting the laughter into manslaughter
När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
-
När jag läste lite på andra forum om Necromunda så pratade dem om en FAQ till de nya reglerna och efter lite letande hittade jag den och den är ganska extensiv så jag lägger upp en länk till den samt att jag skriver ut den och tar med den ner till lokalen ikväll.
http://www.easternfringe.com/forum/ef/m ... 0-2008.pdf
http://www.easternfringe.com/forum/ef/m ... 0-2008.pdf
- Mordlust
Errata FTW!Q: If my weapon explodes based on a failed ammunition check, the rules on page 28 are not too clear, is the weapon
permanently destroyed?
A: No. Although it is unclear in how page 28 will be interpreted by individuals, the 2005 NRC determined that the spirit
of the rules as they were written was that the weapons were not usable for the remained of the game and will be
repaired in time for the next game. It is too much of a hit to a gang to have the weapon permanently destroyed.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- Nefrums
- Namn: Jeppa Resmark
en faq på 49 sidor.. men där står faktiskt att Orloc leader ska kunna ha boltgun...
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
- Benjamin
- Namn: Benjamin Andersson
- Kontakt:
Boltern är signaturvapnet för alla Leaders.Nefrums skrev:en faq på 49 sidor.. men där står faktiskt att Orloc leader ska kunna ha boltgun...
- Mordlust
Det hjälpte inte Herr B...
Blev det nytt gäng förresten?
Blev det nytt gäng förresten?
- Nefrums
nej nej, Boltpistol + chainsword ska man ha..Benjamin skrev:Boltern är signaturvapnet för alla Leaders.Nefrums skrev:en faq på 49 sidor.. men där står faktiskt att Orloc leader ska kunna ha boltgun...
- Nefrums
Jag ska försöka bygga ihop ett gäng ikväll... Nån som är sugen på att spela på imorgon eller på torsdag?